Cara Pembungkusan Setiap Tempahan

Author: Delliema // Category:
Salam Semua dan selamat petang..

Ya allah sejuk betul hari ni hujan lebat sangat-sangat... Kalau duk umah best nyer lah boleh tarik selimut jap... ni kat opis... apa boleh buat mengadap komputer ajer lah...hehehe..:) hari ni saja nak update entri saje-saje.. bukan aper saya banyak terima tempahan kebanyakkan  pelanggan saya tidak pasti rupa kotak-kotak atau bekas yang saya gunakan untuk meletakkan Tart, kek atau cupcake saya...  ini diantara contoh kotak atau bekas yang saya gunakan... lebih kurang macam ini lah...:)

Baik lah ini adalah contoh bekas plastik yang saya gunakan untuk Cupcake. penutupnya lebih tinggi sedikit sesuai untuk cupcake yang bertopping..:)


Ini lah contoh bila cupcake sudah siap di pack dalam bekasnya...kalau untuk doorgift atau hantaran boleh lah dihias kan bekas tu tak lah dibiarkan kosong macam ni...:)


Ini pulak adalah contoh bekas plastik untuk Tart bersaiz (M) pulak...bagi tart yang besar bekas plastik ini lebih sesuai..


Ini pula sesuai untuk Tart yang bersaiz (S), kotak kecil seperti ini sesuai untuk doorgift atau untuk majlis keraian. kebiasaannya kotak ini digunakan untuk isi telur bagi majlis perkahwinan.. tapi kita boleh pelbagaikan kegunaannya .:)


Bagi yang menempah Tart bersaiz kecil dan tidak mahu menggunakan bekas-bekas seperti diatas... saya gunakan kotak kek besar seperti ini sahaja.. 4 lapisan muat untuk 50 biji Tart bersaiz small..:)


Ini satu lagi contoh kotak cupcake untuk 25 biji... sesuai untuk hantaran atau hadiah... kotak ini akan dihias mengikut permintaan pelanggan...

Yang ini pula untuk kotak 2-hole Cupcake... sesuai untuk doorgift perkahwinan atau majlis kesyukuran... apa-apa majlis pun sesuai sebenarnya sebab dia mudah dibawa... terdapat 2 warna yang boleh dipilih.. sama ada Kuning  atau Pink .

Baik lah ini lah serba sedikit berkenaan bekas-bekas yang biasanya digunakan apabila tempahan diterima... kebiasaannya saya akan mengikut kehendak pelanggan yang inginkan tempahan meraka diletakkan dalam apa...hehe:) diharap selepas ini pelanggan-pelanggan  yang ku kasihi semua lebih jelas dengan cara pembungkusan tempahan anda...:)

Gambar-gambar diatas adalah sebagai contoh sahaja, tidak semestinya menggunakan bekas-bekas yang sama seperti itu...hanya sebagai panduan..

Jumpa lagi...

Untuk tenpahan dan pertanyaan boleh terus menghubungi saya di talian 013-2461276 (Delliema) atau email kan tempahan dan pertanyaan anda di camcateh@yahoo.com (YM) atau pun di bahagian comment disini pun boleh...:)

0 Responses to "Cara Pembungkusan Setiap Tempahan"

Catat Ulasan